Home » Support & Training

IT-support en training.

Heeft u nood aan IT-support voor uw bedrijf in regio Gent? Of wilt u graag een interessante training volgen, zoals een Microsoft SharePoint-cursus? Intercare uit Gent staat voor u klaar met IT-oplossingen op maat. Wij bieden deskundige IT-ondersteuning en IT-advies aan voor bedrijven uit uiteenlopende sectoren. Daarnaast kunt u bij ons ook verschillende trainingen en cursussen volgen. Wilt u meer leren over onze IT-service en de kosten die hieraan verbonden zijn? Lees dan verder!

Onze IT-support en IT-oplossingen

Ons bedrijf biedt IT-ondersteuning en IT-advies voor bedrijven op verschillende manieren. Zo gebruiken we onder andere een web-based supportsysteem. Dit laat onze klanten toe om supportaanvragen direct in te geven in ons intern systeem, onze knowledgebase te doorzoeken naar oplossingen, en de status van bestaande supportaanvragen te checken. Alle supportaanvragen die zijn ingegeven via het web worden als niet-kritisch voor de bedrijfsomgeving beschouwd. Alleen klanten met een iCare-gold-contract beschikken over een login ID voor gebruik van onze web-based helpdesk. Het gebruik van encryptie waarborgt een veilige verbinding zodat alle gegevens vertrouwelijk blijven. Het is ook mogelijk voor bedrijven om incidenteel dienst te maken van onze IT-ondersteuning en IT-advies. In dat geval betaalt u per support call.

Microsoft SharePoint-cursus

Naast IT-support biedt ons IT-bedrijf uit Gent ook cursussen over SharePoint aan. Dit is een programma van Microsoft dat u toelaat om zelf eenvoudig websites te maken. Het is met andere woorden een handige tool voor het maken van powerapps. SharePoint is een onderdeel van het Office 365-pakket. Wij bieden twee soorten SharePoint-cursussen aan, een voor de teamverantwoordelijke en een voor de eindgebruiker. De inhoud van beide cursussen is als volgt.

SharePoint-cursus voor de teamverantwoordelijke

  • Beheer van eigen team/afdelingssite
  • Security instellen, gebruikers toevoegen
  • Structuren bepalen
  • Opmaak formulieren
  • Personaliseren webpagina’s
  • Workflows instellen/opmaken
  • Creatie sites op basis van een gepersonaliseerde template
  • Creatie nieuwe bibliotheken, lijsten
  • Verschillende types bibliotheken, lijsten, sites
  • Geavanceerde bibliotheekparameters
  • Geavanceerde siteparameters

SharePoint-cursus voor de eindgebruiker

  • Basisprincipes SharePoint
  • Documenten bewerken, toevoegen, beheren.
  • Werken met Metadata folders
  • Werken met Formulieren
  • Alerts instellen
  • Exporteren naar Excel
  • Zoekmogelijkheden
  • Werken met lijsten, webparts
  • Versiebeheer

Contacteer ons

Heeft u last van technische problemen binnen uw IT-infrastructuur? Wilt u graag een SharePoint-cursus volgen? Of zit u nog met vragen over onze IT-oplossingen en de kosten van onze IT-service? Neem dan snel contact met ons op, wij geven u graag een antwoord op al uw vragen. Vragen over de SharePoint-cursus zijn welkom op verkoop@intercare.be. Indien u technische ondersteuning nodig heeft, kunt u een e-mail sturen naar support@intercare.be of bellen naar +32 9 210 75 10. Ondersteuning kan verkregen worden tijdens de kantooruren. Gelieve te noteren dat op zaterdag, zondag en nationale feestdagen geen IT-support beschikbaar is. Bedrijven die dit wensen kunnen tegen betaling een beroep doen op onze IT-ondersteuning en advies buiten de kantooruren. Voor de cloud-klanten is deze IT-service inbegrepen in de maandelijkse prijs en komen er dus geen extra kosten bij.

Bent u benieuwd naar de kosten van een online werkplek?

Onze medewerkers vertellen u hier graag meer over en geven advies op maat van uw organisatie.

Monitoring.

Wie waakt over je netwerk als jij er niet bent? Of wat als je eigen IT dienst de aankomende problemen over het hoofd ziet? Intercare heeft een eigen ingerichte monitoring uitgewerkt.

Voor uw gemoedsrust kan Intercare u een permanente monitoring van uw servers en/of werkposten aanbieden. Via diverse interfaces (zoals een dashboard op ons kantoor) zijn wij permanent op de hoogte van de toestand van uw netwerk.

Zo kunnen wij niet alleen snel reageren, maar ook doelgericht anticiperen met preventieve maatregelen om dreigende problemen aan te pakken nog voor u er hinder van zou ondervinden. De meest courante problemen kunnen wij trouwens van op afstand oplossen.

Iedere dreigende afwijking van een gezond netwerk, genereert een bericht naar onze helpdesk en onze technicus zodat tijdig ingrijpen mogelijk wordt. Als we uw akkoord krijgen, nemen we deze zorg volledig uit uw handen en kunt u gerust zijn: uw IT werkt!

Managed Services.

De volgende twee vaststellingen hebben de meeste onder ons de laatste jaren ontegensprekelijk reeds gemaakt:

1.IT-infrastructuur wordt steeds meer divers, complexer en kwetsbaarder.
2.IT-infrastructuur wint steeds sneller aan belang in de ondersteuning van de bedrijfsprocessen.

De condities op de systemen, zoals gebruikersflexibiliteit (naar plaats en tijd), veiligheid, beschikbaarheid en schaalbaarheid (in functie van de evoluerende bedrijfsvoering), worden steeds zwaarder. Deze twee trends maken het steeds moeilijker om in een voldoende kwalitatief en betaalbaar IT-beheer te voorzien. Intercare wil met zijn Managed Services programma een oplossing bieden voor deze uitdagingen.

 

Aanbod

Daarom gaat het Intercare Managed Services aanbod uit van volgende krachtlijnen:

  • Focus van interne IT terugbrengen naar de vertaling van de “core business” naar IT-noden en de controle op de invulling hiervan.
  • Kwalitatief hoogstaand en betaalbaar IT-beheer bieden, ondanks groeiende complexiteit en condities.
  • Een IT-beheer verzorgen dat vlot schaalbaar is in functie van de (soms op korte termijn) evoluerende noden voortvloeiende uit de bedrijfsvoering.
  • Een enkelvoudig aanspreekpunt bieden (zowel voor de gebruikers als voor interne IT) voor een zo volledig mogelijke set van technologieën en diensten.
  • Een langetermijnrelatie opbouwen vanuit een visie op IT-technologie en -diensten, gesteund op meer dan 25 jaar ervaring.

Helpdesk Support.

Klik op onderstaande link om toegang te hebben tot onze remote support.

Intercare Remote Support

SharePoint

CURSUS VOOR DE EINDGEBRUIKER

Basisprincipes SharePoint

Documenten bewerken, toevoegen, beheren.

Werken met Metadata folders

Werken met Formulieren

Alerts instellen

Exporteren naar Excel

Zoekmogelijkheden

Werken met lijsten, webparts

Versiebeheer

 

CURSUS VOOR DE TEAMVERANTWOORDELIJKE

Beheer van “zijn” team/afdelingssite

Security instellen, gebruikers toevoegen

Structuren bepalen

Opmaak formulieren

Personaliseren webpagina’s

Workflows instellen/opmaken

Creatie sites op basis van een gepersonaliseerde template

Creatie nieuwe biblioheken, lijsten

Verschillende types bibliotheken, lijsten, sites

Geavanceerde bibliotheekparameters

Geavanceerde siteparameters

 

Inlichtingen, vragen? Neem gerust contact op via verkoop@intercare.be

Tips & Tricks.

Met een handvol tips zet u nog geen volledige beveiliging op.  Maar dit lijste vormt wel een goede start en vat voor u de voornaamste aandachtspunten samen.

  • Weet waar de risico’s zitten
  • Bouw meerdere beveiligingsmechanismen in
  • Stem uw beveiliging af op uw bedrijfsprocessen
  • Kies een vertrouwenspartner voor uw beveiliging
  • Stel een veiligheidsbeleid op
  • Maak medewerkers bewust van de risico’s
  • Geef medewerkers enkel toegang tot data die ze nodig hebben
  • Blijf evalueren en testen
  • Stel een back-upplan op
  • Installeer een systeem voor logbeheer

Tips & Tricks.

Onze helpdesk is een betaalde dienst waarop u tijdens kantoortijden altijd kunt terugvallen voor alle IT support die wij aanbieden. Voor het afnemen van incidenteel support, rekent u per supportcall af. U kunt er echter ook voor kiezen om een samenwerkingsakkoord af te sluiten.